måndag 30 maj 2011

Fåglar i holken

Mannen och jag har satt upp varsin holk ,i mannens boar talgoxen i min rödstjärten
När jag var barn tog en kompis och jag en rödstjärt ur ett bo.tog hem den och matade ,men det var säkert min mors förtjänst att den överlevde.hon hade tålamod att fånga flugor och mat med pinsett.fåeln var med över allt i köket ,där den satt sig på en het kastrullkant och brände fötterna.
I ladugården trivdes den,där var de mycke flugor.Där slutade den sina dar ,pappa stod på en pall och rengjorde väggarna,och klev mer rakt på fågeln.
De blir en bild på fasanhonan vi matat i vinter

2 kommentarer:

  1. Fasanhonan är fin men Hoppas hon hittar en make och kommer tillbaka med ungar.

    SvaraRadera
  2. Försöker mig på en kommentar igen. Jag gillar din fasan!!

    SvaraRadera